SUMMER FEELING


Hvis der er noget, der minder mig om sommer, så er helt klart lemonade! Helt fra mine små dage har min mor lavet denne meget simple drik, som tager ingen tid. Med alderen har jeg lært at lave drikken selv og nyder hvert glas, jeg kommer til at lave. Nu hvor vejret begynder at blive særdeles bedre, har jeg fået følelsen af 'sommer', hvor denne drik er noget af de første jeg erindrer ved ordet. Denne helt simple lemonade tager ikke mere end 5 min. og derfor skal I ikke snydes for en lækker drik! 

Dét I skal bruge: 
  • 1 citron eller lime 
  • 1,5 - 2 spiseske sukker 
  • 1/3 kogt vand
  • 2/3 iskoldt vand
  • Isterninger 

Jeg starter altid med sukkeret, hvortil det kogende vand tilføjes og rører rundt indtil sukkeret er smeltet. Citronen/limen skal skæres i tre smukke skiver. Saften presses i blandning og smides i glasset. Til sidst skal isterninger i og det kolde vand tilsættes. Rør lidt rundt og voilà - én styks lækker lemonade klar. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar