A GLIMPSE OF MY VACAY





Efter et stykke tid hjemme med udpakning og tilbage til mindre varme Danmark er jeg nu klar med et indlæg om min Madrid tur, som bød på dejlige- og uheldige tider. Overordnet set så var vejret til perfektion! Det var skønt med varme som bare lå huden, selvom man befandt sig i skyggen. Dog har jeg lært en ting: HUSK solcreme uanset hvad! En lav faktor kan også gøre det. Aldrig har jeg været for alvor solskoldet - kun en smule på næsen - denne gang blev jeg skoldet i panden og på kinderne. Det lyder måske 'grimt' at ansigtet skalder, men det var ikke så slemt alligevel, jeg var bare meget rød i ansigtet dagen før solskoldningen viste sig. 

Dagene blev brugt ved poolen og en masse shopping!! Selvfølgelig var vi også lidt kulturelle og så Madrids seværdigheder. Vi var bl.a. forbi Santiago Bernabéu - og vidste I, at jeg er Real fan? - Vi kom også forbi et par katolske kirker, slottet og en botanisk have. Efter hver seværdighed var det tid til shopping, haha, for lige meget hvor vi befandt os, kunne vi finde vej til noget shopping. 

Lige da det hele gik godt og alting var lækkert, så skete det uheldige... Min mor blev røvet for ca. 11.000 kr., da nogle lidt for lange fingre fandt vejen frem til hendes taske og snuppede hendes pung.  Uheldet skete i haven ved Jardines di Sabatini (ironisk nok med navnet næsten lyder som mit). Andre turister gjorde os opmærksomme på det og vi løb rundt for at finde de sigøjnere. Der var nogle unge folk, som hjalp os utrolig meget - og hvor får det ens øjne til at se den gode menneskelighed stadig findes midt i al ondskab. Resten af dagen blev brugt på at kontakte banken, forsikringen og snakke med det spanske politi, som forresten ikke kunne tale engelsk???? Faktisk var der næsten ikke nogle spaniere som kunne tale engelsk - en forundrende tanke. 

Vi prøvede da at holde humøret oppe og kigge frem mod resten af ferien! De sidste par dage blev stadig brugt på lidt shopping, haha. Intet holder os tilbage fra at shoppe. Selvom ude er godt, så er hjemme altså bedst! Jeg smutter igen ud af landet på søndag for at kigge lidt på de græske strande. Nyd endelig de sidste stykke tid af jeres ferie. Knusss <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar