WHAT IS IT WITH THIS SOUP THING?

Jeg har lige for tiden et kæmpe crush på suppe! I den seneste måned har jeg nok spist suppe mindst tre gange om ugen, og mon ikke mine forældre har kigget nøje på mig og tænkt "Gør hun klar til plejehjemstiden?" Ingen tvivl om, at jeg er så klar til spise suppe, når jeg når til mine ældre og skrøbelige tænders dage. Opskriften til denne formidable suppe er fundet på denne blog, som jeg hurtigt lærte at lave uden opskrift. 

Suppe til 4 personer: 
  • 500 gram kartofler 
  • 2 porre - kun den hvide del
  • 1 løg 
  • 2 terninger grøntsagsbouillon 
  • 1 dl. madlavningsfløde max 8%
  • Salt og peber
  • Olie

Først skal kartoflerne skrælles. Derefter skæres kartofler, løg og porre ud i grove stykker, gerne i firkanter. I mens dette bliver gjort kan gryden findes frem, hvor en smule olie hældes i. Smid kartofler, løg og porre i gryden. De to grøntsagsboullion lægges i 1 liter varm vand, som derefter skal tilsættes gryden med kartofler, løg og porre, der skal koges i ca. 20 minutter indtil grøntsagerne er møre. Når kartofler, løg og porre er møre skal de blendes - jeg bruger selv blender, men stavblender virker ligeså vel. Suppen hældes derefter tilbage i gryden, hvor madlavningsfløden tilsættes og koger lidt. 

Man kan vælge at tilføje bacon, serrano skinke eller noget helt tredje og toppe med purløg. Jeg vælger koriander til at pynte suppen med. Et stykke brød til er perfekt! 

8 kommentarer:

  1. Ih hvor ser det altså godt ud!

    www.frederikkes.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan love dig for, at det også smager lækkert!! <3

      Slet
  2. Hvor ser den lækker ud, den skal jeg helt sikkert prøve! :)
    - julieguldbrandt.bloggersdelight.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg bestemt, at du skal kaste dig ud i! :-)

      Slet
  3. Er i gang med at lave den! Glæder mig! :-)

    http://yasmin-larsen.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig til at høre om det færdige resultat!

      Slet
    2. Det var lækkert!
      Det er ikke sidste gang jeg laver den! :-)

      Slet
    3. Det er jeg super glad for at høre! Jeg er selv helt vild med suppen. <3

      Slet