THE LITTLE THINGS ON YOUR BLOG

Billede fra Tumblr

Blogge er SÅ forskelligt opstillet, og det er det, som giver dét personlige touch. Førstehåndsindtrykket af en blog kan betyde så meget - vil jeg læse med eller virker det for rodet og uinteressant? Da jeg startede min egen blog var alting et rod. Mine billeder havde tolv forskellige størrelser, lodret, vandret, diagonalt osv. Hvis jeg nogensinde havde strejfet min blog, som læser, på daværende tidspunkt, havde jeg nok tænkt "Hvad er det for noget uprofessionelt?" - Man lærer selvfølgelig af sine fejl og piller ved det ene og det andet, for at det skal fungere. Den uendelige tid, som jeg har lagt i bloggens layout og indhold, giver en tilfredsstillelse af mit arbejde. Jeg er endelig tilfreds med mit minimalistiske design og billedernes størrelse - dog kan jeg godt have følelsen af, at der mangler noget her og der, og så starter et nyt projekt for mig. 

I dette indlæg vil jeg gerne fokusere vigtigheden af billederne - i hvert fald i følge mig. Billederne hos blogger.com har normalt en ramme omkring sig, som jeg ikke bryder mig om. Derfor har jeg rodet med nogle html-koder for at fjerne dem. Lige meget hvilket problem jeg støder på med bloggen - og generelt ALT - så googler jeg altid først, inden jeg spørger til råds. Udover det så synes jeg, at det er utroligt vigtigt med størrelsen af billederne, for det ser mere professionelt ud, når billeder i det mindste har den samme bredde gennem alle indlæggene. Mine billeder har altid bredden 900, oftest bruger jeg størrelsen 900x600. Forglem ej kvaliteten af billederne spiller en stor rolle, enormt stor rolle! Dyrt kamera, iPhone, Android eller det helt fjerde... Med et godt redigeringsprogram og filter, så er billederne reddet! Endnu et tip, hvis man blogger på blogger.com. Billederne opløses i meget bedre kvalitet, når de er gemt i .png-fil i stedet for .jpg-fil. Dette kan løses i mange redigeringsprogrammer - her er picmonkey.com et godt eksempel. 

Jeg håber, at I kunne bruge nogen af disse råd. Mange knusss <3

2 kommentarer:

  1. Super fine tips! Jeg giver dig fuldstændig ret - billederne har en kæmpe betydning på ens første indtryk af en blog (:
    Camilla | http://cammi.dk

    SvarSlet