BROCCOLI, CARROT AND POTATO SOUP

Af en eller anden grund er jeg helt hooked up på supper. Jeg elsker at spise suppe og det gør mig utrolig mæt, for ikke at glemme det er afsindig nemt at lave. Denne gang har jeg været i køkkenet for at lave en suppe blandet med broccoli, gulerødder og kartofler. Fremgangsmåden ved denne suppe er helt ligesom den kartoffelsuppe, jeg for et stykke tid lavede. 

Det man har brug for er: 
  • 500 gram kartofler
  • 100 gram gulerødder
  • Et lille broccoli hoved
  • 1 løg
  • 1,5 liter vand
  • 2 terninger grøntsagsbouillon
  • 1 dl. madlavningsfløde max 8%
  • Salt og peber
  • Olie 

Først skrælles kartofler og gulerødder, mens broccoli skal vaskes grundigt. Derefter skal kartofler, gulerødder og løg skæres i tern og broccoli skal bare skæres ud. Kartofler, gulerødder og løg smides i en gryde med olie, så det kan brunes. Varmt vand med to terninger grøntsagsbouillon hældes i gryden og koger indtil grøntsagerne er bløde, hertil tilføjes også broccoli i gryden. Når alle grøntsagerne er bløde smides det i en blender og herefter ned i gryden igen, hvor madlavningsfløde tilsættes og salt og peber smages til. En stavblender kan også bruges, men efter erfaring synes jeg, at det bedste resultat kommer af en blender. 

Jeg håber, at I kan bruge denne opskrift. Velbekomme og mange knussss <3

4 kommentarer:

  1. Uh hvor lækkert!
    www.frederikkes.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Super lækkert og nemt <3

      Slet
  2. Uh elsker supper om efteråret, specielt grøntsagssupper, så må hellere prøve den her. :-)

    www.amaliefernande.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg, at du skal gøre <3

      Slet